Book* The Princess Diaries - Meg Cabot

Hi, my lovely readers!! I read The Princess Diaries in portuguese when I was 13 years-old, but yesterday I read that in english (now I'm 21)! So, this is my review! I hope you enjoy it!


Mia Thermopolis is a 14 year-old freshman who lives in New York City with her painter mother. She is a drama queen, because she considers herself as a freak girl. She starts her diary writing about how chaotic her life is: in her words "I'm five foot nine, flat chested, and a freshman. How much more of a freak could I be?"; her mother is dating to her Algebra teacher and her social life is lacking. Furthermore, the guy (a super popular one) who shel fell in love has a girlfriend (a mean girl who bullies her).
But, one day everything chages. Mia goes to meet her dad and he reveals that he is the prince of Genovia (a  small European principality) and consequently she is a princess who is sole heir to the throne. Mia's world falls apart when she thinks about her situation, and things get worse when she discovers that she'll have to take lessons from her crazy grandmother to learn how to be a princess.
We can "read" Mia's thoughts about her life and the world around her. It's very interesting and funny, because she is smart,a little bit crazy (totally crazy I guess hahaha that's because I like her) and she has a good heart. She lives great modern adventures with her super intelligent best friend Lilly Moscovitz. Mia has to deal with hear royal obligations, the challenges of her teenage, friendship, romance etc.

Mia is so smart, a little bit neurotic, very pretty (but she thinks she isn't), kind, insecure, sarcastic and enviromentally friendly. She loves writing, watching movies and doing lists.
Her best friend Lilly Moscovitz is super intelligent, determinated, acvist and too honest (sometimes Lilly looks boring and bossy, however she is a good bff).
Michael Moscovitz: He is Lilly's older brother. Michael is extremelly intelligent (as his sister), attractive, kind and sarcastic. He has excellent grades and he spends most of his time in his room (doing what? Read and find out the answer!). He is also my soulmate hahahaha! I really love Michael!!
The Princess Diaries is one of my favorite books! I love Mia, because her personality, her worries and thoughts are similar to mine when I was a teenager. I spent all the terrible days of my teenage reading The Princess Diaries series (there are 14 books - and next year a new book will be available!!!!). All the books have helped me to understand my life and don't give up. Middle and High School can be terrible for those ones who are "misfit". My life and Mia's life are so similar...: my dad lives in a different country, my mom started to date to a man (a Mr. G too),  I have a cat, my oldest best friend is a kind of Lilly, I also have a best friend who loves reading romances etc. It's wonderful when you and a book character are so similar!!
It's a wonderful reading (simple, light and fantastic at the same time)!!

P.S: I love the movie based on the book (although the film production is so different from the literary work ). Anne Hathaway is the best Mia ever!!
A curious story: This year, I found my The Princess Diaries book in a second-hand bookstore.. when I had opened the book...I realized  there was a Meg Cabot's autograph in the book!!!! That was so amazing, such a happy event!!! I'm lucky. 

2 comentários:

  1. Thay, feliz ano novo!!! Que seu 2015 seja maravilhoso! Você arrasou nessa resenha em inglês. Eu queria postar um comentário em inglês também, mas meu inglês - infelizmente - não é tão "afiado", ainda. Eu amo "O diário da princesa", mas ainda não tive a oportunidade de ler os livros, espero um dia ter. Eu sou apaixonda pelo primeira (apesar de saber que é muito diferente do livro), mas eu me revolto com o segundo (você deve imaginar porque). Acredita que eu ainda não li nenhum dos livros que comprei na Bienal? Minha melhor amiga já leu "Minha vida fora de série 2" e ela amou. Eu adoro o primeiro livro (a Paula é incrível, não é), que ainda por cima tem um monte de citações das minhas séries favoritas!!!! Eu li FMF e nossa... eu me apaixonei perdidamente! Você sabia que a Paula vai escrever um livro em parceria com a Thalita Rebouças, a Bruna Vieira e a Babi Dewet? Eu só não li alguma obra dessa Babi, mas as outras autoras eu amo. Está previsto para ser lançado esse ano, e provavelmente, elas farão um tour pela Brasil pars divulgá-lo. Espero que elas passem por Sampa e que eu possa ir, quem sabe a gente não se encontra dessa vez? 😊 Eu fiquei por você querer me adicionar no face, mas eu acho que você acabou achando meu perfil antigo, ao qual eu não tenho mais acesso. Eu não sou muito fã dessa rede social, mas eu posso te adicionar, se você quiser, é claro! Eu iria adorar! A gente poderia trocar email. O que você acha da ideia? Espero sua resposta! E mais uma vez, um feliz 2015 pra você e toda sua familía!!!

    Xoxo,
    Valéria ❤

    ResponderExcluir
    Respostas
    1. Feeliz Ano Novo, Va!! Que seu 2015 seja mágico! <3
      Muito obrigada pela opinião! Ouça músicas e tente ler em inglês, mesmo que não esteja entendendo muito bem.. isso ajuda muito! O Diário da Princesa é muito amor mesmo. Mas por vezes fico com raiva da Mia kkkkk Nossa, pior que eu também ainda não li nenhum que comprei na Bienal :O Eu li "Minha Vida fora de Série 2", mas acredita que não gostei muito dessa série!? :( acho que é porque está bem distante da minha idade. Achei a Priscila muito boba e chata rs. Mas a escrita da Paula é apaixonante, adoro as referências que ela faz (sobre filmes, séries e músicas). FMF é incrível, amo demais. Nossa, não sabia dessa novidade literária! Obrigada por me informar. Ainda não li os livros dessas outras autoras, da Bruna.. eu acompanho o blog e o Face. Gosto da escrita simples dela. Siim, espero que passem por Sampa! Com certeza, bem que podíamos nos encontrar! Ahh entendi! Vamos trocar e-mails então! Meu e-mail é: thais.tiemi.yamasaki@gmail.com.

      Feeliz 2015 para você e sua família também!! Beeijão

      Excluir